Az ajándékkártya

Praktikus +
Marketingeszközként is használható +
Bevételnövelő =
Ajándékkártya.

Meglepően kevés vállalkozás használja tevékenysége során az ajándékkártyát.
Rengeteg előnyös tulajdonsággal rendelkezik, melyből néhányat most kifejtünk:

nagyon sok marketingeszköz megtervezése és kivitelezése hosszabb időt vesz igénybe (pl. egy videoanyag leforgatása), ehhez képest egy ajándékkártya megtervezése, legyártása, a felhasználónak való eljutattása max. 2 munkanapot vesz igénybe

a gyártástechnológának köszönhetően az ajándékkártya könnyen személyre szabható és egyediesíthető,
. bármilyen névértékű lehet
. névre is szólhat
. egyedi sorszámmal és/vagy voalkóddal ellátható
. egyedi, akár a felhasználó fényképével is ellátható a grafikája
– könnyen terjeszthető:
méreténél fogva bármilyen postai borítékban vagy futártasakban kiszállítható, nem igényel különösebb kezelési módot

a plasztikkártya a gyártás során különböző biztonsági elemekkel is ellátható, ezáltal kiküszöbölhető a visszaélés és a lopás

mivel súlyra és terjedelemre is kicsi, így nem jelentős a kiszállítás költsége, illetve ha nem használják fel az ajándékkártyát, akkor kizárólag a csekély előállítási és postázási költség merül fel veszteságként, míg egy drágább promóciós eszköz (pl. termékminta) esetén ez a veszteség akár a többszöröse is lehet

ha egy névre szóló DM levélben egy forintosított összeget is tartalmazó ajándékkártyát mellékelünk, akkor szinte biztosak lehetünk abban, hogy a kártyán szereplő összeg előbb-utóbb levásárlásra kerül és tapasztalatunk szerint a vásárlás összege többszöröse lesz az ajándék összegének, ezáltal megtérül a befektetés

ha az ajándékkártyán lévő összeget nem kötelező egyszerre felhasználni, akkor a vásárló többször is vissza fog térni, hogy használhassa a kártyáját, ezáltal könnyedén törzsvásárlónkká válhat

egyedi sorszám vagy vonalkód alkalmazásával mérni és nyomon követni is tudjuk a vásárlónk vásárlási folyamatát, mint pl. mikor használta a kártyát, éppen mit vásárolt, milyen mennyiségben vásárolt, stb.
Ezen információk nagy segítségünkre lehetnek a további marketingakcióink megtervezésében, ütemezésében és megvalósításában.

Egy kellemes küllemű kártya támogatja, megerősíti a jelenlegi márka képét vagy bevezethet a piacra egy módosított vagy új márkát. Ha meglévő ügyfeleinknek ajándékkártyát küldünk, azzal növelhetjük a márkabizalmat vagy akár be is vezethetünk egy vizuális megújulást vagy múdosulandó márkanevet.

Ajándékkártyát csak olyan helyről érdemes beszerezni, akikkel meg vagyunk elégedve. A megajándékozott ezáltal eleve egy olyan ajándékot kap, akikben minimum egy jó ismerőse már megbízik.
Ezt a bizalmat “ismeretlen ismerősként” sokkal több időbe és sokkal több pénzbe kerülne kiépítenünk.
Az első bizalmi körben már bent lévő vásárlóból könnyebben válik ügyfél.